Uzupełniając profil na LinkedIn, zazwyczaj rozpoczynamy od zdjęcia profilowego lub nagłówka. Następnie przechodzimy do sekcji obejmującej doświadczenie i na końcu dopisujemy „coś” w Podsumowaniu – to duży błąd.
Podsumowanie jest wyświetlane zaraz po nagłówku i to właśnie z nim rekruterzy lub klienci zazwyczaj zapoznają się w pierwszej kolejności. Co powinno znaleźć się w podsumowaniu zawodowym na LinkedIn?
Na początek wyjaśnię, gdzie dokładnie znajduje się sekcja „Podsumowanie” i w jaki sposób można ją edytować.
Podsumowanie jest drugim blokiem znajdującym się zaraz po części ze zdjęciem profilowym oraz nazwą stanowiska (przykładowy screen profilu poniżej). Jest oznaczone jako sekcja „Informacje” i może być edytowane poprzez kliknięcie niebieskiego ołówka w prawym górnym rogu tego bloku. Po kliknięciu ikony edycji pojawia się okno „O nas” wraz z miejscem na podsumowanie.
Jak napisać podsumowanie LinkedIn?
Jeśli Twojego potencjalnego pracodawcę lub klienta zainteresował nagłówek i postanowił kliknąć Twój profil, to teraz warto postarać się, by przechodząc dalej, trafił na ciekawą i interesującą treść w podsumowaniu. I taki właśnie jest cel tego okienka: zainteresowanie i zaciekawienie odbiorcy.
Pamiętaj, że podsumowanie to nie opis całego Twojego zawodowego życia. Jego treść jest uzależniona od celu, który chcesz osiągnąć poprzez tworzenie profilu na LinkedIn. Tworząc go, powinieneś wiedzieć, do kogo będzie adresowany. Jeśli poszukujesz pracy, będą to rekruterzy, jeśli szukasz klientów, to oni powinni być grupą docelową, do której piszesz.
Jaką długość powinno mieć podsumowanie LinkedIn?
Warto zwrócić uwagę na to, że tylko niewielka część podsumowania jest widoczna po wyświetleniu profilu. Aby zobaczyć całość, trzeba kliknąć „Zobacz więcej”. Dlatego postaraj się, by pierwsze zdanie zachęcało do rozwinięcia całości.
Podsumowanie ma limit długości i wynosi maksymalnie 2000 znaków– to dużo i mało. Możesz wykorzystać wszystkie dostępne znaki, tworząc dłuższą treść lub skoncentrować się na dwóch, trzech zdaniach.
Krótkie podsumowanie będące esencją Twoich możliwości i tego, co oferujesz, jest ciekawą opcją. Często jednak zawarcie wszystkich ważnych informacji w tak zwięzłej formie może stanowić wyzwanie.
Z kolei decydując się na stworzenie dłuższego podsumowania, trzeba pamiętać o przejrzystości. Warto stosować akapity i nie rozciągać zbytnio treści. Mało kto ma czas i ochotę na zapoznawanie się ze „ścianą tekstu”.
Stwórz tekst podzielony na kilka krótkich akapitów z wypunktowaniami. Mogą one składać się z odpowiedzi na konkretne pytania, dopasowane do Twoich odbiorców (rekruterów, branży, klientów itp.):
Kim jesteś, czym się zajmujesz, a przede wszystkim, co Cię wyróżnia?
Unikaj ciągle powtarzających się sformułowań (doświadczony, innowacyjny, kreatywny itp.). Możesz pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej. Jeśli w trakcie kariery zmieniałeś zawód, przedstaw swoją historię jako spójną całość, aby nie było wątpliwości, że wiesz, co chcesz robić i kontrolujesz swoją ścieżkę kariery.
W jaki sposób pomagasz i jakie problemy klientów rozwiązujesz?
Możesz podzielić się efektami swojej pracy. Wymień osiągnięcia, które mają znaczenie w Twojej branży i są istotne dla klientów/rekruterów. Podaj liczby i konkretne przykłady, które mogą zrobić wrażenie na odbiorcach. Masz również możliwość umieszczenia linków, zdjęć i innych mediów pokazujących efekty zrealizowanych projektów (sekcja “Polecane”, poniżej przykład).
Dlaczego warto współpracować właśnie z Tobą?
Postaraj się, aby wszystkie elementy Twojej wypowiedzi były spójne i wyrażały korzyści, które można uzyskać dzięki współpracy z Tobą.
Na koniec nie zapomnij o umieszczeniu call to action. Daj znać, w jaki sposób chcesz, by się z Tobą kontaktowano. Możesz podać adres mailowy, link do strony, numer telefonu itp.
Jeśli chcesz, aby na Twój profil trafiali klienci lub rekruterzy, musisz pamiętać o słowach kluczowych. W podsumowaniu umieść nazwę stanowiska, które zajmujesz lub chcesz zajmować, czy też usług, które oferujesz.
Podsumowanie LinkedIn – przykłady
Przyszła pora na przykłady ciekawych podsumowań. Na LinkedIn można znaleźć ich mnóstwo.
Wojciech Herra wykorzystał okienko podsumowania do stworzenia krótkiego, ale bardzo treściwego opisu. Trzy zwięzłe zdania wystarczyły, aby po ich przeczytaniu odbiorca dowiedział się o obszarze i sposobie działania oraz zaangażowaniu i korzyściach. Krótko i na temat.
Profil na Linkedin po angielsku
Jeśli stanowiska, na których chcesz pracować, wymagają znajomości języka angielskiego, lub językiem obowiązującym w docelowej firmie jest angielski, to zdecydowanie w tym języku powinien być Twój profil, a wraz z nim podsumowanie. Na LinkedIn masz również możliwość stworzenia profilu w wielu językach. Dzięki temu użytkownicy zobaczą Twój profil w języku, którego oni sami używają. Przykład podsumowania w języku angielskim poniżej.
Dodaj komentarz