Dobra platforma służąca do prowadzenia sklepu internetowego, szczególnie kiedy dopiero rozpoczynamy przygodę z e-commerce, powinna być przede wszystkim intuicyjna i łatwa w obsłudze. Najlepiej, kiedy umożliwia zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży i generuje przy tym jak najmniej błędów czy awarii. Czy Sky-Shop spełnia te kryteria?
Jak działa Sky-Shop?
Sky-Shop to narzędzie rodzimego pochodzenia, służące właścicielom sklepów internetowych już od ponad 10 lat. Przez ten czas zdobyło niemałą popularność, obsługując swego czasu 20 tysięcy domen. Na rynku jest dostępnych wiele platform do e-commerce. Co zatem wyróżnia Sky-Shop?
W tym poście pokażę moje doświadczenia z tą platformą. Sky-Shopa używam od początku 2020 roku. Dlatego postanowiłem napisać na jego temat pierwszą recenzję.
Moim głównym celem była sprzedaż w modelu dropshipping i to był najistotniejszy element przy wyborze sklepu internetowego. Jeśli też chcesz rozpocząć sprzedaż w takim modelu, to z pewnością ten artykuł Ci w tym pomoże.
Zalety Sky-Shop
Integracja z wieloma platformami umożliwia handel na Allegro czy eBayu, bez konieczności obsługi każdego panelu osobno. Tym samym sprzedaż produktów i zarządzanie nimi staje się o wiele łatwiejsze.
W tym miejscu warto wspomnieć, że Sky-Shop współpracuje z ponad 300 hurtowniami. To daje szerokie możliwości w prowadzeniu sprzedaży na zasadzie dropshippingu. Więcej na ten temat pisałem w artykule „Dropshipping wady i zalety”.
Integracja z hurtowniami przebiega bezproblemowo. Aktualizacja stanów magazynowych jest sprawna i maksymalnie zautomatyzowana.
Dla osób początkujących w branży e-commerce istotna jest prostota obsługi tej platformy. Dzięki czemu otwarcie sklepu internetowego nawet przez osobę nieposiadającą wiedzy informatycznej nie stanowi wielkiego wyzwania.
Jak wiadomo, drobne problemy techniczne pojawiają się prawie zawsze, dlatego w razie jakichkolwiek kłopotów specjaliści Sky-Shop oferują swoją pomoc każdemu użytkownikowi.
Platforma została zbudowana na bazie systemu Saas. W praktyce oznacza to możliwość obsługi wielu różnych narzędzi z poziomu jednego panelu.
Ile kosztuje Sky-Shop?
Samo założenie sklepu i możliwość testowania wszystkich funkcjonalności przez 14 dni jest całkowicie darmowa. Po upływie tego czasu dalsze korzystanie z platformy jest możliwe po wybraniu odpowiedniego dla siebie abonamentu.
Do wyboru mamy Pakiet Basic, Business oraz Supreme. Każdy z abonamentów można wykupić na określony czas (1 miesiąc, 3 miesiące lub rok). Oczywiście na im dłuższy okres się zdecydujemy, tym cena za miesiąc korzystania będzie niższa. Ceny zaczynają się od 99 zł miesięcznie.
Dodatkowo otrzymamy miesiąc w gratisie, jeśli po złożeniu zamówienia (rejestracji i założeniu konta) dokonamy płatności w ciągu siedmiu dni.
Warto mieć na uwadze to, że czasami pojawiają się dodatkowe koszty. Integracja z hurtowniami -niecałe 100 zł miesięcznie. Można tę kwotę obniżyć, jeśli wybierzemy dłuższy okres. Cennik z hurtowniami znajdziesz tutaj.
Dodatkowym kosztem jest wykupienie certyfikatu SSL oraz połączenie z bramkami do płatności. Jeśli chcesz korzystać z płatności sky-pay, to wtedy jedynym Twoim kosztem jest prowizja. Z kolei wybierając popularne bramki do płatności, musisz wykupić integrację. Cennik integracji z bramkami płatniczymi znajdziesz tutaj.
Sky-Shop dla początkujących
Uruchamiając swój pierwszy sklep czy też samą sprzedaż internetową na Allegro, większość osób szuka przede wszystkim darmowych lub tanich narzędzi. Można do nich zaliczyć BaseLinkera. Ta platforma z pewnością sprawdzi się wtedy, gdy działania w e-commerce są podstawowe i zależy nam jedynie na uruchomieniu sprzedaży na aukcjach i potrzebujemy narzędzia pomagającego w obsłudze zamówień.
Taki właśnie jest BaseLinker. Umożliwia integrację w modelu dropshipping z jedną hurtownią za darmo oraz obsługę zamówień (wysyłkę faktur, e-maili itp.). Każda kolejna integracja to koszt 50 zł. Jako początkujący sprzedawca możesz mieć naprawdę bardzo dobre narzędzie za 39 zł miesięcznie. Sprawdź Cennik Baselinkera.
Jeśli planujesz np. sprzedawać produkty w swoim sklepie internetowym, na platformach typu Allegro i korzystać z dropshippingu, współpracując z wieloma hurtowniami, wtedy zdecydowanie lepiej wybrać narzędzie, które maksymalnie ułatwi ten proces.
I takim narzędziem jest Sky-Shop. Umożliwia sprawną integrację z hurtowniami działającymi w systemie dropshipping oraz co bardzo ważne, automatyczną aktualizację stanów magazynowych. Oprócz tego mamy możliwość sprawnego pobrania produktów wraz ze zdjęciami i opisami oszczędzając dzięki temu mnóstwo czasu.
Oprogramowanie Sky-Shop daje możliwość wystawiania, wznawiania aukcji na Allegro i zarządzania nimi. Wystawienie kilkudziesięciu produktów z poziomu panelu administracyjnego jest proste.
Samo stworzenie sklepu internetowego od podstaw za pomocą Sky-Shop nie powinno sprawić większych problemów nawet laikom. Przy pomocy kreatora szablonu wykorzystującemu zasadę drag and drop (przeciągnij i upuść), w krótkim czasie wykreujemy ciekawy wygląd sklepu i będziemy mogli nim sprawnie zarządzać za pomocą edytora treści. Z łatwością założymy także bloga. Sky Shop udostępnia też filmy instruktażowe, gdzie krok po kroku prowadzi Cię przez konfigurację sklepu.
Czy Sky-Shop ma jakieś wady?
Wśród tak wielu zalet i pozytywnych opinii krążących w sieci na temat platformy Sky-Shop, naprawdę ciężko doszukać się znaczących niedoskonałości, które miałyby wpływ na zadowolenie początkującego lub średniozaawansowanego użytkownika. Z pewnością minusem może być koszt miesięcznego abonamentu, jednak jest to kwestia indywidualna. Warto to sobie wszystko przeliczyć i oszacować miesięczne koszty, uwzględniając również dodatkowe wydatki, o których pisałem wyżej.
Zapewne dla wielu użytkowników Sky-Shop nie jest narzędziem idealnym i braki pewnych funkcjonalności mogą się pojawić. Jednym minusem, który zauważyłem, jest zmiana sposobu obsługi klienta. Pamiętam, że testując Sky-Shop w 2019 roku, bezpośrednio z panelu administracyjnego mogłem liczyć na kontakt z obsługą. Obecnie robię to tylko za pomocą emaila znajdującego się na stronie kontakt. Uważam to za niepotrzebne utrudnienie i mam nadzieję, że oferowana wcześniej forma kontaktu powróci.
Używam Sky-Shopa od początku 2020 roku. Być może jest jeszcze za wcześnie, abym znalazł elementy do poprawy lub takie, które są niedopracowane. Jestem jednak przekonany, że dalsze korzystanie z pewnością zaowocuje nowymi przemyśleniami dotyczącymi tego narzędzia. Dlatego chcę w przyszłości aktualizować ten artykuł o nowe kwestie, mam nadzieję, że będą one w większości pozytywne.
Dodaj komentarz